משלוח חינם מעל 299 ₪ | מתנה בכל קניה | בקניה מעל 399 ₪ אמפולה Byou מתנה

איך להסתפר לבד בבית: מדריך מפורט שלב אחר שלב

עוד לפני מגפת הקורונה, לא מעט אנשים העדיפו לספר את עצמם בבית ולא להגיע למספרה. בשיא המגפה, כל העולם נאלץ להתרגל בהרף עין לשגרת חיים חדשה, הכוללת גם את טיפוח השיער.

לא היה ניתן ללכת למספרה ורבים החלו לחפש תשובות לשאלה איך מסתפרים לבד?


במאמר זה, נספק מדריך מקיף ומפורט המסביר איך לספר את עצמך לפי סוג שיער, איך להסתפר לבד מדורג ואיך להוריד לגזור קצוות.

איך להסתפר לבד בבית: מדריך מפורט שלב אחר שלב

עוד לפני מגפת הקורונה, לא מעט אנשים העדיפו לספר את עצמם בבית ולא להגיע למספרה. בשיא המגפה, כל העולם נאלץ להתרגל בהרף עין לשגרת חיים חדשה, הכוללת גם את טיפוח השיער.

לא היה ניתן ללכת למספרה ורבים החלו לחפש תשובות לשאלה איך מסתפרים לבד?

במאמר זה, נספק מדריך מקיף ומפורט המסביר איך לספר את עצמך לפי סוג שיער, איך להסתפר לבד מדורג ואיך להוריד לגזור קצוות.

אי להסתפר לבד – לפי סוג שיער

הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון לפני שמתחילים את התספורת הוא סוג ומרקם השיער. סוגי שיער שונים דורשים טכניקות סיפור שונות.

להלן סוגי השיער הנפוצים ביותר ומדריך מקוצר שמסביר איך לספר את עצמך בהתאם לכל סוג:

שיער חלק

שיער חלק הוא בדרך כלל סוג השיער שהכי קל לעבוד איתו שמסתפרים בבית, בתנאי שיש את הכלים הנכונים, כמו מספריים לחיתוך שיער, קליפסים וסיכות להחזקת השיער, מסרק צפוף ורחב ומגבת.

מדריך שלב אחר שלב: להרטיב את השיער, לחלק אותו למקטעים, לאסוף את המקטעים שלא משתמשים בהם כרגע. לסרק את המקטע הראשון, להחזיק אותו בין האצבעות קרוב לאורך הרצוי ולגזור לאט ובעדינות לרוחב. חוזרים על התהליך עם שאר מקטעי השיער, מסרקים את השיער ומייבשים עם פן.

שיער מתולתל

שיער מתולתל הוא יותר מאתגר גם לספרים וגם יכול להיות קשה לסידור ובוודאי לתספורת.

הכלים נדרשים כדי להצליח לעשות מדורג בשיער מתולתל, הם מספריים חדים לחיתוך שיער, קליפסים לשיער, מסרק רחב שיניים ובקבוק ספריי להרטבת השיער.

מדריך שלב אחר שלב: מסרקים את השיער עם מסרק רחב שיניים ומרטיבים אותו קלות עם הספריי. מחלקים את השיער לקבוצות, לוקחים את קבוצת השיער הראשונה ומלפפים אותה כדי ליצור מעין ספירלה. גוזרים את קצוות השיער הארוכים יותר שבולטים החוצה וחוזרים על הפועלה עם שאר קבוצות השיער. לסיום ולקבלת מראה טבעי ומסודר מייבשים את השיער עם דיפיוזר.

שיער עבה

תספורת של שיער עבה יכולה להיות מאתגרת יותר, בגלל המהירות בה השיער הופך לחסר צורה וקשה לעבודה.

הכלים הנדרשים לתספורת קלה ומוצלחת, הם מספריים חדים וגדולים לחיתוך שיער, קליפסים לשיער, מספרים קטנים לדילול שיער ומסרק.

מדריך שלב אחר שלב: מחלקים את השיער למקטעים ואוספים כל מקטע בנפרד. לוקחים מקטע אחד בין שתי אצבעות וגוזרים אותו לאורך הרצוי לאחר מכן, לוקחים את המספרים הקטנים ומדללים את נפח השיער בקצוות לקבלת מראה טבעי יותר. חוזרים על השלבים עם שאר המקטעים ומייבשים את השיער עם פן.

שיער דק

שיער דק דורש תשומת לב לשערות הקטנות ויציבות, כדי להימנע מקבוצות שיער ‘קצוצות’ ומראה לא מסודר.

הכלים הנדרשים הם מספריים חדים לחיתוך שיער, קליפסים לאיסוף השיער ומסרק.

מדריך שלב אחר שלב: מחלקים את השיער למקטעים קטנים ואוספים על מקטע בנפרד. תופסים מקטע ראשון עם שתי אצבעות וגוזרים אותו בצורה אנכית ולא אופקית באורך הרצוי. זאת, כדי למנוע חיתוכים קטנים ומראה פריזי.  חוזרים על הפעולה עם שאר המקטעים ומייבשים את השיער עם פן.

איך לגזור קצוות לבד?

חיתוך הקצוות זוהי משימה יותר פשוטה מתספורת וניתן לבצע אותה דיי בקלות גם לבד בבית.

כל מה שצריך זה מספריים חדים לחיתוך שיער, מסרק, ספריי להרטבת השיער, מראה ומגבת.

מדריך שלב אחר שלב: מתחילים בהרטבת השיער וסירוקו עד שאין אף קשר. מחלקים את השיער לשתי קבוצות ומסרקים אותו קדימה (לכיוון החזה), באופן אחיד ככל האפשר. תופסים קבוצת שיער אחת עם שתי האצבעות ו’מחליקים’ אותן כמעט עד הקצוות וגוזרים בצורה אנכית את הקצוות. מומלץ לפני שגוזים להסתכל במראה כדי להימנע מחיתוך עקום, לא אחיד וכמובן, כדי לא לגזור יותר מדי שיער בטעות.

אז איך לספר את עצמך? נשים, רבות מצליחות לספר את עצמן בהצלחה עם הכנה מוקדמת, רכישת כלים מתאימות ושימוש בטכניקות נכונות.

טיפים לתספורת מושלמת בבית

– עדיף להתחיל עם כמות קטנה של שיער, מאשר לגזור בצורה לא נכונה כמות גדולה של שיער ולהמתין שבועות עד שיצמח בחזרה. מומלץ להתחיל ולספר כמות קטנה מההתחלה ועד הסוף ורק אם מרוצים להמשך לשאר השיער.

–  הרטבת השיער לפני התפסורת תקל על הגזירה עצמה ותקנה מראה נקי ומסור יותר.

– אם נעזרים באדם נוסף, ניתן לגזור קצוות או לקצר את השיער עם מכונת תספורת. המכונה יכולה לסייע לתוצאה אחידה.

– לזכור שתספורת היא לא פעולה קלה ודורשת טכניקה ותרגול.

שאלות נפוצות

1. באיזה סוג מספריים להשתמש? כדי להשתמש במספריים חדות המיועדות לגזירת שיער בלבד. הימנעו משימוש במספריים ביתיים או מספריים קהות, מכיוון שהם עלולים לגרום לגזירה לא אחידה ולקצוות מפוצלים. עבור גברים מומלץ להשתמש במכונת תספורת איכותית, מקצועית ועם נוחיות מקסימלית.

2. איך ניתן להימנע מטעויות בתספורת? קחו את הזמן ותעשו זאת לאט. מומלץ לעשות זאת בחדר מואר היטב עם מראה שבה תכלו לבדוק את ההתקדמות ובמידת הצורך גם לתקן.

3. האם לגזור את השיער כשהוא רטוב או יבש? עדיף לגזור את השיער כשהוא רטוב, כך הגזירה קלה יותר. חשוב לקחת בחשבון במיוחד בשיער מתולתל, כשהשיער רטוב הוא נראה קצר יותר. לכן, כאן מומלץ דווקא להתחיל לגזור כשהשיער יבש מכיוון ניתן לראות את אורך השיער במדויק.

להסתפר בבית ובקלות זה לגמרי אפשרי

להסתפר בבית לא חייב להיות מפחיד או מאיים. אחרי שלומדים את הטכניקות הנכונות ורוכשים את הכלים המקצועיים, ניתן להסתפר לבד בבית ולחסוך כסף, זמן ומאמץ על תספורת במספרה.

מרכז השיער מבית ‘עדי אשכנזי’, מתמחה בשיווק מבחר רחב של מוצרי שיער מקצועיים ואיכותיים ללקוחות פרטיים, מספרות ומעצבי שיער מהמובילים בארץ ובעולם.

לקבלת ייעוץ ולמענה על שאלות על אילו אביזרים אתם צריכים כדי להסתפר לבד בבית, מוזמנים ליצור עימנו קשר במספר 09-7651665 או 054-8081800.

מתלבטת? רוצה להתייעץ ולבחור את המוצרים הכי טובים בשבילך? לשם כך אנחנו פה.

איך להסתפר לבד בבית: מדריך מפורט שלב אחר שלב