משלוח חינם מעל 299 ₪ | מתנה בכל קניה | בקניה מעל 399 ₪ אמפולה Byou מתנה

איך מתמודדים עם קרקפת שומנית?

הקרקפת של כולם יכולה להיות קצת שמנונית לפעמים. הסבום הוא נוזל שומני אשר מופרש מבלוטות החלב. התפקיד שלו הוא לשמור על שומניות ולחות בשיער ולמנוע יובש באזור זה. כלומר, הוא מסייע בהגנה ותמיכה בשיער בריא. אבל, קרקפת שומנית מאוד יכולה לגרום לשיער להרגיש שמנוני או מלוכלך כל הזמן. בנוסף, שומן בקרקפת יכול להתלוות לתסמינים נוספים שעשויים להיות סימנים לבעיית עור. מהם הגורמים? איך לטפל בהם בבית? כל התשובות במאמר זה.

שומן בקרקפת – גורמים

  • הורמונים משתנים – אנדרוגנים הם קבוצה של הורמוני מין שמפעילים את ייצור החלב של הגוף. מסיבה זו, עודף סבום בדרך כלל נוצר במהלך גיל ההתבגרות וגיל המעבר אצל כלל האנשים ובתקופת הביוץ, היריון ולידה אצל נשים. בתקופות אלו ישנה פעילות אנדרוגנים גבוהה אשר עשויה לגרום לקרקפת שמנונית.
  • תרופות – טיפול תרופתי מסוים עשוי לגרום לבלוטות לייצר יותר שמן בקרקפת.
  • שטיפת יתר – לעיתים, התחושה שיש סבום בשיער גורמת לאדם לרצות לחפוף את השיער מספר פעמים ביום. אולם, למרבה הצער, פעולה זו יכולה להיות הסיבה שהקרקפת מגיבה ומייצרת יותר סבום מהרגיל. בדיוק כפי שניקוי יתר של העור מחמיר את היובש, שטיפת יתר של השיער מסירה את השמנים הטבעיים שמצפים את הקרקפת ואת קצוות השיער. השטיפה גורמת לחוסר איזון, כך שבלוטות החלב מייצרות יותר שמן כדי לפצות על היובש.
  • מוצרי שיער לא נכונים –מוצרי שיער מלאים במרכיבים שונים עשויים לא להיטיב עם קרקפת שומנית ולמעשה עשויים להיות הסיבה לכך שיש יותר מדי שומן בקרקפת מלכתחילה. מוצרים אלו נוטים להשאיר אחריהם שאריות שקשה לשטוף וכן לגרות את הקרקפת.
  • תזונה לא בריאה – המדע מראה כי התמכרות לבשר, מוצרי חלב, משקאות קלים ואלכוהול נוטים להגביר את ייצור הסבום.
  • מתח – מחקרים מראים שמתח פסיכולוגי גורם לגוף להפריש את ההורמון פרולקטין, אשר מאותת לבלוטות החלב לייצר שמנים טבעיים.
  • בעיות בקרקפת ומצבים בריאותיים – ישנם תסמינים נוספים אשר יכולים להתלוות לשומן בקרקפת, כמו למשל קרקפת שומנית עם קשקשים – שיער שומני עם קשקשים יכול להיראות כמו בקשקשים לבנים או צהבהבים המתקלפים על הקרקפת ללא דלקת נראית לעין. בנוסף, יכולה להתפתח סבוריאה דרמטיטיס, כלומר, סוג של אקזמה הבאה לידי ביטוי בצורה חמורה יותר של קשקשים. במצב זה נצפה כתמים דלקתיים, קשקשים ושמנוניים על הקרקפת.

קרקפת שומנית – טיפול

קרקפת שמנונית שיער יבש דורשת שגרת טיפוח שיער נכונה. הנה שני טיפים חשובים אשר יעזרו לכם לטפל בצורה טובה בשיער שלכם:

שומן בקרקפת – גורמים

  • הפחתה בשטיפת השיערראשית, יש לצמצם את תדירות שטיפת השיער, במיוחד אם יש לכם קרקפת שמנונית וקצוות יבשים. הקרקפת והשיער של כל אחד הם שונים, וזו הסיבה שאין כלל ברזל באיזו תדירות צריך לחפוף את השיער. נסו לא לחפוף את השיער במשך יומיים-שלושה ושימו לב כיצד הקרקפת והשיער שלכם מגיבים. חשוב לומר כי זה הגיוני שהשיער ייראה שמנוני יותר בימים הראשונים שכן הוא מווסת את עצמו לשטיפה פחות תכופה.
  • שימוש במוצרים הנכונים – כדאי לעבור למוצרי שיער שנוסחו במיוחד להתמודדות עם קרקפת שומנית. עם זאת, רכישת שמפו לקרקפת שומנית מאוד עשויה להיות מבלבלת בשל מגוון המוצרים הקיימים בשוק, כמו למשל שמפו לניקוי עמוק או שמפו נגד קשקשים. לפני שאתם רוכשים מוצרים, כדאי לבדוק את מרכיבי המוצר ולהתייעץ עם המומחים בתחום.

הזמנת מייבש שיער – רק אצל המומחים בתחום

אם אתם מחפשים מוצרים איכותיים לטיפוח השיער – הגעתם למקום הנכון. מרכז השיער מבית עדי אשכנזי מתמחה במכירה של ציוד למספרות ומוצרים איכותיים לטיפוח השיער ממיטב המותגים בארץ ובעולם. אנו מעמידים מבחר רחב של מוצרי שיער מקצועיים ואיכותיים לרשות לקוחות פרטיים, מספרות ומעצבי שיער מהמובילים בארץ. אנו שמים דגש על שיווק מוצרים ברמה גבוהה וכן על יצירת התאמה אישית מלאה בין סוג המוצר לסוג השיער. מלבד מוצרים באיכות חסרת פשרות והתאמה מושלמת לשיער, כל המוצרים שלנו נמכרים במחירים משתלמים במיוחד.

כל המוצרים זמינים באתר לרכישה מהירה ובטוחה. המשלוחים שלנו מגיעים לכל הארץ. אם אתם מתלבטים, תוכלו להתייעץ איתנו עוד היום בכל נושא או שאלה בטלפון 09-7651665 ואשמח לעמוד לשירותך!

מתלבטת? רוצה להתייעץ ולבחור את המוצרים הכי טובים בשבילך? לשם כך אנחנו פה.

איך מתמודדים עם קרקפת שומנית?